Tema concursului

Găsiţi metode jurnalistice creative pentru a oferi cât mai multe informaţii despre Testul Cartonaşelor - un intrument simplu şi util prin care populaţia îşi poate verifica riscul cardiovascular. Atenţie! Testul Cartonaselor se validează de către medicul de familie
şi nu înlocuieşte un diagnostic stabilit de specialişti.

Preambul: În această primavară, Fundaţia Româna a Inimii, susţinută de compania AstraZeneca, a iniţiat o campanie de prevenţie a riscului cardiovascular, numită SOS Cardio. În cadrul campaniei, Fundaţia a propus un instrument simplu pentru evaluarea riscului cardiovascular: Testul Cartonaşelor.

Mai multe informaţii despre Testul Cartonaşelor şi mecanismul de funcţionare găsiţi pe site-ul campaniei: www.soscardio.ro

Materialele jurnalistice pe care vă invităm să le realizaţi trebuie să cuprindă informaţii despre Testul Cartonaşelor, cu accent pe: cei zece factori de risc - colesterol, fumat, hipertensiune arterială, ereditate, vârsta, genul, diabet, stres, obezitate, sedentarism - şi pe cumulul de factori de risc în special pe riscul cardiovascular global ce rezultă din cumulul acestor factori de risc.

Publicul ţintă căruia vă veţi adresa este format din persoanele care pot fi la risc: barbaţi 45+ ani şi femei 55+ de ani, dar şi celor mai tineri, care trebuie să înţeleagă noţiunea de prevenţie şi să aibă grijă în acelaşi timp de cei mai în vârsta, care le pot fi rude sau prieteni.

Puteţi aborda, pe lângă Testul Cartonaşelor, teme ca:

   - Specific/detalii despre fiecare factor de risc (din cei zece).
   - Cumulul de factori de risc înseamnă un risc crescut.
   - Eliminarea unui factor de risc (dintre cei modificabili) înseamna scăderea riscului total de boală cardiovasculară.

 

MENIU